Tłumy uczestników Lata z Nurtem. Aż 133 tysiące kilometrów w nogach i rękach wielbicieli kajakarstwa
fot. nadesłane
Blisko tysiąc sześćset osób, które pokonały w kajakach ponad 133 tysiące kilometrów – to najważniejsze liczby tegorocznej akcji „Lato z Nurtem”, organizowanej przez Polską Fundację Rozwoju Kajakarstwa we współpracy z Polskim Związkiem Kajakowym. To ogólnopolska akcja, która ma na celu zachęcenie do aktywnego spędzania czasu w kajaku lub na desce SUP.
By wziąć udział w akcji, trzeba było zainstalować w telefonie lub na sportowym zegarku aplikację Activy, wybrać profil akcji i zaliczyć dwie misje – „misję woda” i „misję ląd”.
Ale to nie koniec, bo żeby ukończyć „Lato z Nurtem” trzeba było zaliczyć również „misję ląd”, czyli pokonać łącznie pięćdziesiąt kilometrów. Aplikacja zliczała wszystkie piesze aktywności, jak np. spacery, bieganie, czy nordic walking. Tu też co dwa tygodnie przyznawane były nagrody dla osób, które pokonały największą liczbę kilometrów.
Wyniki wszystkich zarejestrowanych uczestników akcji były zliczane w rankingu ogólnym, ale także można było prowadzić m.in. rankingi indywidualne, klubowe czy wojewódzkie. Akcja była współfinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach realizacji zadania publicznego „Innowacyjna forma popularyzacji kajakarstwa turystycznego w Polsce”.
Dwukrotny polski medalista olimpijski nie ukrywa, że bardzo zależy mu, by jeszcze mocniej promować kajakarstwo turystyczne wśród Polaków.Ta pierwsza polegała na przepłynięciu minimum dziesięciu kilometrów kajakiem lub SUP-em. Oczywiście, nie trzeba było pokonać dziesięciu kilometrów jednorazowo, podobnie jak i nie trzeba było zatrzymywać się po osiągnięciu celu. Najaktywniejsi w każdym dwutygodniowym etapie otrzymywali specjalne nagrody w postaci gadżetów akcji – tłumaczy Grzegorz Kotowicz, prezes Polskiego Związku Kajakowego.
Ale to nie koniec, bo żeby ukończyć „Lato z Nurtem” trzeba było zaliczyć również „misję ląd”, czyli pokonać łącznie pięćdziesiąt kilometrów. Aplikacja zliczała wszystkie piesze aktywności, jak np. spacery, bieganie, czy nordic walking. Tu też co dwa tygodnie przyznawane były nagrody dla osób, które pokonały największą liczbę kilometrów.
Dodatkowo każdy uczestnik akcji „Lato z Nurtem” co dwa tygodnie dostawał link, dzięki któremu mógł pobrać przewodnik po wybranym rejonie Polski opisujący idealne i najpiękniejsze miejsca do turystyki kajakowej. W przewodnikach znalazły się m.in. opisy tras kajakowych i informacje o tym, gdzie wypożyczyć kajak – dodaje Kotowicz.
Wyniki wszystkich zarejestrowanych uczestników akcji były zliczane w rankingu ogólnym, ale także można było prowadzić m.in. rankingi indywidualne, klubowe czy wojewódzkie. Akcja była współfinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki w ramach realizacji zadania publicznego „Innowacyjna forma popularyzacji kajakarstwa turystycznego w Polsce”.
PRZECZYTAJ JESZCZE